vrijdag 15 augustus 2008

Vanuit het prachtige Gili Air - 2

Zoals beloofd zijn hier nog wat sfeerbeelden van de Gili eilanden.

DSC03776-1024
DSC03775-1024
DSC03763-1024
DSC03765-1024

Vandaag hebben we een snorkeltrip gemaakt. Het was een onvergetelijke ervaring. We zagen prachtig koraal, duizenden kleurrijke vissen en een paar reuzenschildpadden. Yves, Pieter en ik (Benny) slaagden erin om er eentje aan te raken die naar de oppervlakte kwam. De trip duurde van 11 tot 15u, waarna we iets hebben gegeten en iedereen vrij was. Deze avond om 20u worden we, net als gisteren, verwacht voor een barbeque met verse vis. Gisteren probeerden we inktvis, red/black snapper, tonijn en barracuda. Vandaag staan er onder andere reuzengamba's op de menu.

Morgenvroeg moeten we dit paradijs spijtig genoeg verlaten, want zondag begint onze beklimming van de Rinjani. Omdat de beklimming bij de Bromo vulkaan toch wel zwaar was en deze in vergelijking met de Rinjani kinderspel zou zijn, heeft onze begeleidster Veronique twee opties gemaakt voor ons: ofwel helemaal tot aan de top, ofwel tot aan het kratermeer. Vooral de beklimming tot aan de top zou erg zwaar zijn.

Het zal nu dus waarschijnlijk een 5-tal dagen rustig zijn op deze blog. Na de beklimming trekken we naar Bali en daar zullen we normaal gezien wel snel een nieuwe post kunnen maken. Tot dan!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor Sigrid.
Dag memeetje,
Ik zie dat het leuk is in Indonesië. Mamie heeft foto's opgestuurd naar het kamp. Wat een mooi paars kleed. Hi hi! Ik zou graag met jou mee de berg willen beklimmen maar spijtig genoeg ben ik nog maar 9.
Het was heeeel leuk op kamp!
Kabouterdag begon met een ontbijt op bed met lekkere hagelslag mmmmm!
Op tweedaagse hebben we in totaal 24km gestapt.
Amuseer je nog goed en laat mij weten hoe het op de berg was.
Dikke kus
Janne

Anoniem zei

Veel succes met de beklimming van de Rinjani! Ge zult het nodig hebben, maar toch: geniet ervan!!! Vorig jaar zijn er maar 4 of 5 naar de top gegaan en 't was inderdaad blijkbaar énorm zwaar, maar het kratermeer bereiken is op zich ook al nie echt 'makkelijk'... ooh, herinneringen aan Indonesië, 't komt allemaal terug naar boven :-)

Mia zei

Dag Pieter,

Tof te horen dat het je goed gaat. Prachtige foto's! De vis heeft duidelijk gesmaakt. Naar de verhalen over je snorkeltrip zijn we erg benieuwd. Weer "een sportje" erbij?
En nu naar de top van de Rinjani! We kijken hier al uit naar de foto's.
Wat nieuws van het thuisfront:
Standaard speelde 0-0 tegen Liverpool, Kim Gevaert won haar reeks en loopt namiddag de kwartfinale, de belgische roeier werd 4de en Mark Phelps haalde zijn zevende medaille en heeft er nu in totaal 11 wat hem de beste olympische atleet aller tijden maakt. China haalde tot nu toe 27 gouden medailles en USA slechts 16. Nu nog afwachten wat de jonge duivels gaan maken tegen Italië.

Anoniem zei

Dag Benny,
Hier een berichtje van mama en papa met de hulp van Jennifer. Slaapkamer is bijna klaar, het weer is slecht. Zeide boven geraakt op de berg? Wat heb ik gehoord gebeten door een kwal? Is het gedaan? Hopelijk wel. Met de rest in de Weidenstraat is het goed. Nog veel plezier en tot het volgende bericht!

Anoniem zei

Hey Kristel en Yves,

Ik kom nu pas voor het eerst hier een kijkje nemen want ben zelf terug van cm kamp. Maar amai, die foto's hier jong... en ik veronderstel dat er dat nog maar enkele zijn... Het ziet er daar in elk geval prachtig uit!!! Wow!!! Geniet nog van jullie reis, maar dat zal zeker wel lukken neem ik aan!!! Veel plezier en groetjes ui het verre Belgie/Nederland...
Kathleen en Jochen -xxx-

Anoniem zei

Dag Pieter
Je gaat me toch niet vertellen dat je Heineken aan het drinken zijt? Man man, juist nu ik dacht dat die reis van jou niet stuk kan, komen ze op de proppen met Heineken. :-)
Nu, blijkbaar heeft het toch gesmaakt, want van die reuzenschildpad in uw hand schiet niks meer over. :-)
prachtige foto's van het eiland trouwens. Ik moet toegeven dat de jaloersheid keer op keer toch wat groter wordt.

Groeten

Jan H

PS: voor een doorwinterde "oostenrijkklimmer" mag diene Rinjani toch geen probleem vormen hé!

Anoniem zei

Hey Tess,
Ben benieuwd naar je ervaring als "bergbeklimmer", misschien viel het allemaal goed mee en hebben jullie echt genoten van die tocht. Ik hoop het alvast zodat we thuis kunnen genieten van al je nieuwe ervaringen. We volgen hier alles op de voet en ik moet constant aan moeke en vake de foto's tonen en de reacties laten zien. We denken veel aan jullie en zijn benieuwd naar de nieuwe fotoreeks. Van iedereen hier nog de groetjes en ook van Tinne en Delemie, die ik gisteren nog in "den Top" heb gezien.
Amuseer je nog en dikke kus
mama