zaterdag 9 augustus 2008

Vanuit het warme Yogya

Hier weer eens een postje vanuit Yogyakarta. Het is nu net voor de middag hier, dus is het in Belgenland bijna 7 uur 's morgens.

Om te beginnen zijn hier nog wat foto's van de vorige dagen.

Borobudur:

Een groepsfoto bij Borobudur:
Van links naar rechts: Veronique, Benny, Eline, Evarest, Kristel, Pieter, Sigrid, Tess, Evi en Yves.

Het is ondertussen de laatste dag hier in Yogya. Gisteren hebben we een prachtige fietstocht doorheen de rijstvelden gemaakt. Deze tocht hadden we geboekt bij het lokale ViaVia kantoor. We hadden twee gidsen bij, Rita en Ifa. Rita heeft een tijd in Diepenbeek gestudeerd, dus ze kent een woordje Nederlands. Na maar een paar kilometer fietsen waren we al buiten het drukke stadscentrum en op het platteland. Hier deden we een kleine wandeling, waarbij we de boeren mochten helpen met de oogst van de rijst. ViaVia organiseert toeristische uitstapjes die de lokale bevolking helpen. Een deel van het geld dat we betaalden zal dan ook naar hen gaan, als steun. We mochten ook wat vers suikerriet proeven (lekker!) en ze lieten ons zien hoe bakstenen gemaakt worden. Prachtig om te zien en om van dichtbij mee te maken!

Kristel op de fiets:

Een foto van Pieter aan het werk op het rijstveld:

Na een tocht van ongeveer 4 uur kwamen we terug aan bij het ViaVia kantoor, waar we toen wat gegeten hebben. Het was daar zo goed dat we er diezelfde avond nog terug zijn geweest. In de namiddag zijn we naar een sjiek hotel gegaan, waar we konden afkoelen in het zwembad. Dat deed echt deugd! We kwamen er een groep van Djoser tegen. Djoser is een Nederlandse reisorganisatie, vergelijkbaar met Kriskras en Joker, maar een stuk luxueuzer: Ze verbleven in dat hotel en vonden dat dat hotel toch wel het minste was wat ze al gehad hadden.

Een foto van Kristel en Yves in een becak (ons meest gebruikte transportmiddel hier):

Deze morgen zijn we rond 8 uur vertrokken naar de kraton (=het paleis van de sultan). Yogyakarta is een koninklijke staat, met een sultan die respect krijgt van de lokale bevolking. De binnenkant van het paleis en de uitleg van onze gids vielen eigenlijk een beetje tegen. We hadden er meer van verwacht.

Deze namiddag gaan we naar Prambanan. Prambanan is het grootste Hindoe-Javaanse tempelcomplex in Indonesië. Morgenvroeg verlaten we Yogyakarta en wacht ons een lange tocht richting de Bromovulkaan.

Tot de volgende!!!

jos zei

pieter,
fijn dat je zo hard werkt in Indonesië. Ik heb je hier hard gemist bij het opruimen van het snoeisel van de tuin......gelukkig compenseer je dit door inzet in Indonesië. Gisteren de openingsceremonie van de olympische spelen gezien: was gewoon fantastisch, acrobatisch, origineel, elegant. Echt het beste wat je kan zien op een opening. Het was er wel 30° en vochtig. Vandaag zijn ze aan het koersen, ook veel smog. Bij Djoser zitten alleen nederlanders zeker? Hoe valt hun reis mee?
tot ziens
ma en pa

tess,
we zitten hier 's morgens al met de tv op naar je reisverslag te kijken het is immers begonnen hé, de olympische spelen...de belgen zijn al in actie, nu op de fiets, gisteren in het voetbal, spijtig genoeg hebbeb ze de match tegen Brazilië met 1-0 verloren, vandaag hebben we thuis een fotoshoot met Babs en Co voor de moederdag. We merken wel dat je het superleuk hebt en dat het een plezante groep is. Ben een beetje jaloers!
Tot schrijfs.
mama

An zei

Sigrid, Evi en co,
Zalig jullie reisavonturen in woord en beeld te kunnen volgen!
Groetjes,
An

Yo evarest en benny,

fijn te merken dat jullie goed zijn aangekomen en al heel wat beleefd hebben. Wij volgen het hier wel. Ik moet toch vaststellen dat Evarest beeldig in dat paarse gewaad staat :-).

Greetz
Maarten

Anoniem zei

Hee Tess ( & de rest natuurtlijk) ! 't ziet er heel leuk uit daar ! :( Jammer da 'k nog te jong was om mee te gaan ^^. Hopelijk amuseren jullie je daar n beetje & ik doe mijn best om dat ook hier te doen ( hoewel het weer echt op niks trekt ! :) )
Ik hoop da je weer snel terug bent mét véél foto's & wilde verhalen!

Veel liefs,

Je zotte zusje,

x Lauww

Hallo Evarest,

Als je dit leest zul je al terug zijn van je driedaagse tocht van de Bromo vulkaan. 't Zal weer een ervaring rijker zijn. Hopelijk vond je het fijn. Hier in Belgenland is alles ok, het weer kon wel wat beter vooral nu papa een weekske verlof heeft. Zaterdag zijn we naar de muzikale nacht geweest in Beloeil, een symphonisch spectakel opgezet rond het kasteel, met op het einde een gigantisch vuurwerk ter gelegenheid van hun 20 ste verjaardag. Op enkele druppeltjes na zijn we droog gebleven. Om 23h00 zaten we nog in het park naar de 5de van Beethoven te luisteren. Volgens jaar doen we het zeker over,je komt tijd te kort om alle muziekevenementen bij te wonen. Met Kristie en Luc en de kinderen is alles ok. Zij zijn zondag met Thomas nog eens naar het legermuseum geweest. Hij was weer in zijn nopjes. Antartica en de Leopardtanks waren zijn favorieten. Hij was de gids. Hij kende de weg nog zeer goed volgens Kristie. Morgen , maandag vertrekken we voor enkele dagen naar de moezel. Gaan eens kijken in Eltz en Cochem, twee sprookjeskastelen in het Rijland.
Tot de volgende info misschien binnen een week na jullie verslag van de vulkaan. We kijken er benieuwd naar uit.
Groetjes en hou je goed,

mama en papa

Hoi Benny,

Hier op de Grote-Heide is alles goed. We zijn gisteren naar Rimpelrock geweest, het was keigoed! Er waren 55.000 toeschouwers. We zijn zelfs met de bus geweest en waren om 1.30u thuis.

Papa is je slaapkamer al aan het behangen. Kimmytje zit veel op je kamer, hij zit de hele tijd te zoeken naar je. Jennifer heeft de Wii nu bij haar thuis, ze zal nu niet meer zoveel buitenkomen denk ik ;-)

Ik (Mieke) ben al volop aan het werk bij Kind en Gezin. Ik ga van de eene opleiding naar de andere, het valt goed mee.

De groetjes van ons allen aan iedereen, tot het volgende bericht!

Unknown zei

Hey Benny en Evarest,

Het moet inderdaad wel prachtig zijn daar, unieke fauna en flora. Breng mij een paradijsvogel mee ok? Benny ge gaat toch voor de eerste met diarree? Ge kunt het, ik geloof in u!